Skitgöra

Fick ryck idag när jag skulle mocka uteboxen. Jag har funderat på att rensa ut det understa underlaget men inte tyckt att det var nödvändigt. Men det var det kan jag tala om!! "Permanentbädden" under det lösa spånet var ca 10-15 cm tjock och stenhård! Det tog 3 timmar att skrapa loss det översta lagret och på vissa ställen stank det verkligen apa! Jag högg, grävde, skottade och fräste på ordentligt där inne så allt äckel försvann. Spånet närmast marken var en blandning av jord, gammal avföring och fukt så jag skottade bort det mesta så jag kom ner till jorden.  Det blev säkert 7 kärror skit skulle jag tro, tungt som fan!


Sen fyllde jag på med 3 nya kärror spån så det blev mjukt och trevligt att ligga på. Inte alls lika hårt som förut :).
Ska försöka få till lite av en permanentbädd igen. Golvet på boxen är jord och där samlar sig kisset och bränner fast ordentligt , så det var skönt att få bort det gamla och börja om.
Pållen har det bra han.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0