Schwung som en Kung

Julius hade fått havre häromdagen så idag var det sprutt i gubben kan jag lova! Red inte ett fressyrpass idag som det var planerat utan jag begav mig ut i skogen. Kände inte Alls för att traggla på banan efter gårdagens otaggade pass. Idag var han verkligen döpigg. Det blev lite kravlöst spring i skogen och det var verkligen jätteroligt att sitta på honom när han travade fram där i ljungen. Långa kraftiga steg med lek i blicken och spetade öron. Jag lät honom ta i och det var inga små steg han förde sig med, han riktigt skjöt på bakifrån av all kraft och flög. Hade varit riktigt häftigt att samla ihop honom där och få en riktigt fin ökad trav.. Meeeen, han är inte tillräkligt stark än så jag lät honom pinna på med fria tyglar. Han tyckte det var svinroligt och det är aldrig fel med en positiv häst!

Ska nog köpa mig en säck havre så jag kan ge honom havre på morgonen för ren energi och Groov 125 på kvällen för protein, vitaminer och mineraler för muskeluppbyggnad
 
För det är ju roligare att rida en häst som är lite pigg och inte drar benen efter sig



Fin hingst 2011 :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0