I still hear of us in the wind

Tillåt mig att pressentera: Hetla, ett islandssto född 1986. Min gamla pärla sedan 1994. Ett riktigt sto med tillhörande humör men den mest lojala och underbara individ jag mött. Nu om åren går hon ute på landet med andra islandshästar på lösdrift, jag skänkte henne 2009 till en kvinna som känt till Hetla sedan lång tid tillbaka och hon har det jättebra. Pensionerad skogsluffare och livsnjutare. I höstas skulle vi firat 18 år ihop ifall hon fortfarande hade varit i min ägo.

Denna dam har jag haft mycket roigt med, och hur många mil har vi inte ridit tillsammans? Jag skulle gärna vilja veta. Den här bruden var verkligen en one in a million och jag är riktigt glad över att det var henne jag fick växa upp med och ingen annan. Hon lärde mig ALLT om hästar förutom ridning, för denna dam gick bara raktfram där det behagade henne, men hon lärde mig hur det känns ätt älska en häst och hur man fångar dennes själ.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0