Hejdå utelösdriften


Känns lite bittersweet, jag menar hästen börjar ju trivas ute. 
Han bryr sig inte lika mycket, förut - speciellt i somras så var han jätte arg för att han inte fick komma in och sova. Och de få nätterna han fick det så var han världens lyckligaste ;). Nu är det inte samma ledsna häst längre som man lämnar i natthagen. På samma gång tror jag att han kommer att bli supernöjd över att få komma in. Han är egentligen en riktig sovboxnisse och står gärna inne lite längre.Jag tror det handlar om att han känner sig trygg inne och kan slappna av på ett annat sätt.

Har fått två boxar att välja på. Har redan bestämt mig för vilken jag ska ha. Eller ja, det var egentligen det enda bra valet. För det första så är det den mest skyddade boxen ifall det blåser in i stallet, boxen är längst in och är en hönbox med fönster. Den andra boxen är den brevid, men i boxen intill står frieser-stoet Messi och ja, ni hör ju på namnet, hon verkar vara en riktig primadonna den där. Boxarna är öppna också och det är mindre bra då julius skulle kunna nosa och hålla på och slicka o greja på henne - då har vi en nykär sent kastrerad valack som skulle bli helgalen så fort han inte fick vara med henne ;). Flyttar det in ett sto i boxen brevid den boxen Julius ska ha så gör det inget, då dom inte kommer nå varanda efter som den öppna delen på boxarna sitter långt ifrån varandra.

can't wait!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0