haft mycket för mig.. eller inte

Dagarna bara swishar förbi! Hinner knappt med vilken dag det är!
Det känns som att jag gjort jättemycket de senaste dagarna men egentligen har jag inte det. Festade i helgen, varit på möten, varit i stallet.. sen har jag bara suttit hemma. Har dock sovit väldigt mycket, har mina sömnproblem och nu verkar det som att jag håller på att sova igen allt som jag har missat ;)
 
Hästjäkeln slutar aldrig att förvåna. I måndags red jag för första gången på en vecka. Han har fått vara den senaste veckan iom stallbyte, hagbyte, nya hagkompisar m.m så han har bara fått anpassa sig. Såklart var han lite småstel på måndagen men gjorde bra ifrån sig i alla gångarter och det gick över förväntan trotts vilan. Igår fick jag åter igen rida på ridbanan eftersom det var bäcksvart. OCH TROR NI INTE HÄSTFAN SATTE GALOPPFATTNINGARNA SOM EN GUD ELLER? - Min tunga kluns som alltid fått kämpa sig in i galoppen fixade det gallant! Gjorde galoppfattning från skritten då han annars har en tendens att grispassa in i galoppen från trav! Han travade lugnt några steg ur skritten och fattade galopp i någorlunda ballans och höll den även på böjt spår och i volt. Detta är ett stort framsteg för oss. Julius har extremt svårt att hålla stadig galopp, han behöver mycket styrka och stöd för att hålla i galoppen och inte bli vinglig och falla ner i trav. Detta betyder bara att han blivit starkare i kroppen och det är fantastiskt!

We are back on track!

Kommentarer
Postat av: Linn Ingvarsson

Vilken läcker häst!

2013-01-23 @ 23:18:53
URL: http://dressyrmupparna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0